Päivähoidossa lapsi tutustuu toisiin lapsiin, ja mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä merkityksellisemmäksi kaveritaidot tulevat. Arlan hyvinvointiin ja kestävään kehitykseen keskittyvä koko perheen Arla Luonto+-jogurttisarja on tänä vuonna mukana tukemassa Man-nerheimin Lastensuojeluliiton työtä kaveritaitojen kehittämisessä.
Arla Luonto+-jogurttien hyväntekeväisyyskampanjassa lapset ovat päästäneet luovuutensa valloilleen ja piirtäneet uusia lintukavereita. Nyt osa näistä riemukkaista tietokoneella tehdyistä piirroksista on painettu 175-grammaisten Arla Luonto+-jogurttikippojen kansiin. Jokainen lapsen piirtämällä linnulla varustettu jogurttikippo on mukana tukemassa MLL:n kaveritaitotyötä.
”Hyvillä kaverisuhteilla on iso merkitys lapsen kasvulle ja kehitykselle. Kaverin kanssa jaetaan ilot ja surut. Vaikeistakin ajoista ja asioista selvitään, kunhan niistä ei tarvitse selvitä yksin. Lapset kokevat aiempaa enemmän yksinäisyyttä. Samaan aikaan kiusaaminen ja asenteet ovat koventuneet. On upeaa, että jaamme kaverisuhteiden tärkeyden Arlan kanssa ja voimme tämän kaveritaitoihin huomiota kiinnittävän kampanjan avulla kannustaa kaikkia pysähtymään pohtimaan, millainen on hyvä kaveri”, MLL:n kouluyhteistyön ja digitaalisen nuorisotyön päällikkö Paula Aalto iloitsee.
”Lapset tarvitsevat paitsi aikuisen apua ja tukea harjoitellessaan kaveritaitoja, myös aikuisen esimerkkiä. Toisia huomioivalla käytöksellä ja arvostavalla puhetavalla vahvistetaan lapsen tunne- ja vuorovaikutustaitoja. Kampanjan linnut ihastuttavat moninaisuudellaan. Jokainen saa olla omanlaisensa ja on hyvä juuri sellaisena. Kaikenlaisia kavereita tarvitaan”, Aalto jatkaa.
”Kaveritaidot ovat aina ajankohtainen asia ja erityisen tärkeitä juuri nyt, kun lapset lomakauden jälkeen tapaavat paljon muita lapsia koulussa ja päiväkodissa. Osallistumalla MLL:n kaverityön tukemiseen haluamme sanoa lapsille ja heidän vanhemmilleen, että uudelle kaverille kuulu aina olla porukassa tilaa. Tämä heijastaa myös Arlan sisäisiä arvoja, sillä olemme Arlan eri maissa sijaitsevissa toimi-paikoissa keskustelleet paljon siitä, että työpaikallakin on tärkeää saada olla oma itsensä ja tuntea kuuluvansa joukkoon”, Arla-brändin kestävästä kehityksestä vastaava Kati Janhunen avaa kampanjan taustoja.
Koko perheen Arla Luonto+-jogurtit on kehitetty alusta asti kuluttajien kanssa ja ovat täysin kotimaisia. Kaikki tuotteet ovat myös laktoosittomia ja sisältävät luustolle tärkeää kalsiumia ja D-vitamiinia. Lintupiirroksella varustettuja Arla Luonto+-jogurttikippoja (175 g) myydään ruokakaupoissa.
Lasten lintupiirroksia voi ihailla Arla Luonto+-lintugalleriassa.
MLL:n kaveritaitotyöstä kerrotaan MLL:n verkkosivuilla.
Lisätietoja:
Kati Janhunen, Head of Arla Brand & Sustainability, Arla Oy
kati.janhunen@arlafoods.com
+358 50 502 8351
Sirpa Rinne, Head of Communications, Arla Oy
sirpa.rinne@arlafoods.com
+358 400 685 975