Uudenvuodenlupaus:

pysy lujana

Uudenvuodenlupaus, teitkö sellaisen? Haastoimme bloggaajat mukaan antamaan lupauksia ja pysymään niissä.

Lue, miten lupauksissa pysyminen onnistuu!

PROTEIINIT OVAT OSA TASAPAINOISTA RUOKAVALIOTA

Proteiinit ovat terveydelle tärkeitä ravintoaineita ja olennainen osa tasapainoista ruokavaliota. Elimistö tarvitsee proteiinia kudosten rakentamiseen ja monien tärkeiden elintoimintojen ylläpitämiseen. Proteiinia kannattaakin nauttia pitkin päivää, ja esimerkiksi proteiinipitoiset rahkat toimivat maukkaina välipaloina niin aktiivisille urheilijoille kuin arjesta nauttijoille.

Päivittäinen proteiinin tarve vaihtelee

Keho tarvitsee proteiinia niin lihasten rakentamiseen ja palautumiseen kuin myös monien tärkeiden elintoimintojen ylläpitämiseen. Päivittäinen proteiinin tarve vaihtelee iän, elämäntilanteen ja aktiivisuuden mukaan.

Keskimääräinen tarve 18–64-vuotiaille on noin 1,1–1,3 g proteiinia painokiloa kohden päivässä. Aktiiviliikkujien proteiinin tarve on hiukan suurempi, noin 1,2 – 1,6 g painokiloa kohden päivässä, ja voimalajeja harrastavilla vielä hiukan tätä suurempi, 1,4 – 1,8 g painokiloa kohden päivässä.

Proteiinipitoinen rahka pitää kylläisenä pidempään

Arla Protein -rahkat toimivat terveellisinä välipaloina päivän aikana. Ne sisältävät runsaasti hyvälaatuista maitoproteiinia, jossa on kaikki elimistön tarvitsemat välttämättömät aminohapot. Arla Protein -rahkoissa on 20 g proteiinia yhtä 200 g:n purkkia kohden, ja ne sisältävät vain vähän hiilihydraatteja ja rasvaa. Siksi ne sopivat välipaloiksi aamusta iltaan ja pitävät kylläisenä pitkään ilman ylimääräisiä kaloreita.

Arla Protein Kaikki Arla Protein tuotteet