Kati Janhunen on nimitetty Arla Suomen markkinointijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän on aloittanut uudessa tehtävässään 1.6.2023.
Janhuselle on kertynyt eri tehtäviensä kautta vahvaa osaamista elintarvikkeiden kuluttajamarkkinoinnista. Arlalla hän on vastannut vuodesta 2011 lähtien useiden eri tuoteryhmien markkinoinnista ja tuonut markkinaan lukuisia menestyksellisiä edelläkävijän avauksia kuten Suomen ensimmäiset kartonkiset jogurttipikarit ja 100-prosenttisesti puusta valmistetut maitopurkit. Hän on myös rakentanut pitkäaikaisen yhteistyön UPM:n kanssa muun muassa esikoululaisten kiertotaloustaitojen edistämiseksi. Vuonna 2020 Janhunen siirtyi vastaamaan Arla Suomen kaupallisista innovaatioista, ja vuodesta 2022 hän on vastannut Arla brändistä ja sen vastuullisuudesta. Ennen Arla-uraansa Janhunen työskenteli Unileverillä useassa eri roolissa markkinoinnin ja myynnin parissa.
Janhunen täydentää vahvalla kokemuksellaan ja kuluttajalähtöisellä ajattelutavallaan yrityksemme johtoryhmää. Hänen visionäärisyytensä ja tavoitteellisuutensa edesauttavat Arlan Future26-strategian toteutumista ja Arlan aseman vahvistamista kuluttajien mielissä.
– Tavoittelemme Future26-strategiamme mukaisesti vahvaa kasvua ja Arla brändille nykyistä vahvempaa asemaa. Kati on innokas lähtemään Arlan kasvun matkaan ja kiihdyttämään sitä. Hän on myös pidetty ja arvostettu kollegamme ja saa johtaakseen osaavan sitoutuneen tiimin. On hienoa toivottaa Kati tervetulleeksi hänen uuteen rooliinsa, Arla Oy:n toimitusjohtaja Pia Jormanainen toteaa.
– Lähden uuteen tehtävään innostuksella ja intohimolla. Uskon, että rakentamalla Arla brändistä vielä merkityksellisemmän suomalaisille kuluttajille ja asiakkaillemme sekä vastuullisuuden että innovaatioiden kautta luomme Arlalle Suomessa vahvaa kasvua. On myös hienoa jatkaa yhteistä matkaa Arlan erinomaisten tiimien kanssa sekä Suomessa että Euroopassa, Kati Janhunen sanoo.
Lisätiedot:
Pia Jormanainen
Toimitusjohtaja, Arla Oy
pia.jormanainen@arlafoods.com