Lehdistötiedote

​Ateria ateriasta – Arlan ja Hopen yhteistyökampanja #kokkaamattomat tekee hyvää

Modules.WebCore.Models.ViewModels.Layout.MultilineHeadingViewModel

Arlan Kokkaamattomat-kampanja kannustaa tarttumaan 300 unohdettuun reseptiin ja tekemään hyvää kotikeittiöstä käsin. Jokaisesta valmiista annoksesta lahjoitetaan ruokatarvikepaketti apua tarvitsevalle perheelle Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry:n kautta.

Arla tutki tuhansien reseptien kirjastoaan ja löysi 300 internetin syövereihin hautautunutta Arlan ruoka-ammattilaisten suunnittelemaa herkullista reseptiä. Syntyi Kokkaamattomat-kampanja, jossa unohtuneille resepteille etsitään kokkaajaa. Kotikokit voivat valita kokkaamattomien reseptien joukosta oman suosikkinsa, valmistaa sen ja julkaista siitä kuvan Instagramissa tunnisteella #kokkaamattomat.

Jotta sopivien reseptien löytäminen olisi helppoa, kampanjaan kuuluu myös keskusteleva tietokoneohjelma chatbot, joka toimii Facebook Messenger -pikaviestiohjelmassa. Reseptibotille voi lähettää ruokaan liittyviä emoji-kuvakkeita, jolloin botti antaa vastauksena emojiin liittyviä reseptiehdotuksia. Reseptibotti löytyy osoitteesta facebook.com/kokkaamattomat.

– Halusimme luoda kokkaajille uudenlaisen tavan tutustua uusiin resepteihin ja samalla antaa mahdollisuuden tehdä hyvää. Kokkaamattomat-botista löytyy myös kivoja yllätyksiä, jotka innokkaimmat chattailijat saattavat löytää, sanoo Arlan digitaalisista ratkaisuista vastaava Tomi Sirén.

Paitsi että kokatut ateriat maistuvat hyvältä, niiden kautta voi tehdä muutakin hyvää: jokaista kokattua reseptiä vastaan Arla lahjoittaa ruokatarvikepakkauksen yhdelle apua tarvitsevalle perheelle.

– Tekemämme tuore tutkimus osoittaa, että apua tarvitsevat kaipaavat eniten juuri ruokatarvikeapua. Kokkaamattomat-kampanja vastaa tähän tarpeeseen hienosti, kertoo Hopen toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

Unohdetut reseptit ja lisätietoa kampanjasta löytyy osoitteesta arla.fi/kokkaamattomat.

Kokkaamattomat-kampanja on suunniteltu ja toteutettu Arlan, mediatoimisto Caratin ja luovan digitoimisto Isobar Finlandin yhteistyönä. Carat ja Isobar ovat molemmat osa kansainvälistä Dentsu Aegis Network -markkinointiviestintäkonsernia.

Lisätiedot:

Tomi Sirén
Head of Digital
tomi.siren@arlafoods.com
+358 40 517 9535

Eveliina Hostila
Toiminnanjohtaja
eveliina.hostila@hopeyhdistys.fi
+358 40 931 0114

Arla Oy on paikallinen meijerialan suunnannäyttäjä ja osa maidontuottajien omistamaa kansainvälistä Arla Foodsia. Yhteensä 550 suomalaista maidontuottajaamme sijaitsevat kaikkialla Suomessa. Olemme reilu ja rehti kumppani niin tuottajille kuin asiakkaille. Tarjoamme luonnollisia makuja Suomesta ja maailmalta päivän jokaiseen hetkeen.

Written By

Sirpa Rinne
Ensisijainen

Sirpa RinneViestintäjohtaja