Lehdistötiedote

Hyvinvoinnista voi pitää huolta syömällä hyvin – Arla lanseeraa uuden ARLA Got Guts? -jogurttisarjan

Modules.WebCore.Models.ViewModels.Layout.MultilineHeadingViewModel

Hyvinvointiajattelun monipuolistuminen näkyy elintarvikkeiden tuotekehitystyössä. Sen keskiössä ovat nyt tuotteet, jotka vastaavat kasvavaan hyvinvointitrendiin. Arla tuo kauppoihin uudenlaiset ARLA Got Guts? -jogurtit, jotka on kehitetty suomalaisia kuluttajia kuunnellen.

Uudet ARLA Got Guts? -jogurtit on pakattu 150 gramman kartonkisiin purkkeihin. Jokainen purkki sisältää 50 miljardia tutkittua spesifistä B420-bifidobakteeria sekä 2,5 grammaa liukoista kuitua ja kalsiumia, joka tukee ruoansulatuksen normaalia toimintaa. Elävät B420-bifidobakteerit tuovat suolistoon lisää maitohappobakteereja ja liukoinen kuitu ruokkii siellä jo olevia hyödyllisiä bakteereja.

ARLA Got Guts? -jogurttien kehitystä on tehty yhteistyössä DuPont Nutrition and Biosciencesin Suomessa sijaitsevan tutkimuskeskuksen kanssa. Jogurteissa olevan B420-bifidobakteerin ja liukoisen ravintokuidun yhdistelmä on Arlalla yksinoikeudella käytössä Euroopan alueella.

Yhä useampi hakee kokonaisvaltaista tasapainoa

Yhä useammat ovat kiinnostuneita siitä, miten tämän päivän ruokavaliolla voidaan vaikuttaa omaan tulevaisuuden terveyteen ja hyvinvointiin. Kuluttajat hakevat aktiivisesti uutta tietoa ja testaavat erilaisia tuotteita.

– Se, mitä laitamme suuhumme on myös se, mitä suolistobakteerimme käyttävät ravinnokseen. Ihmiset hakevat kokonaisvaltaista tasapainoa ja tietoa siitä, miten ruoalla voi vaikuttaa sisäiseen hyvinvointiin, kertoo uuden tuotemerkin kehitystyössä tiiviisti mukana ollut Arlan Brand & Category Manager Kati Janhunen.

Laktoosittomista ARLA Got Guts? -jogurteista löytyy kolme herkullista makua: mustikka, mango ja täyteläisen pehmeä maustamaton. Jogurteissa on käytetty suomalaisten toiveiden mukaisesti ainoastaan hedelmä- tai marjasosetta, eikä niistä löydy yhtään lisättyä sokeria, hedelmämehua tai makeutusaineita.Ne valmistetaan kotimaisesta maidosta Sipoon meijerissä.

Hyvää myös ilmastolle

Arlan tavoitteena on olla hiilineutraali meijeri. Siksi se on avannut maitoketjunsa kaikki vaiheet lehmästä kuluttajaan, tunnistanut ilmastovaikutukset ja vähentää päästöjään konkreettisilla teoilla. Näitä tekoja ovat esimerkiksi ilmastoystävällisemmät pakkaukset. Pakkauksissa käytetään mahdollisimman paljon uusiutuvia materiaaleja ja tavoitteena on, että jokainen pakkaus pääsee uuteen käyttöön kierrätyksen kautta.

Myös uudet ARLA Got Guts? -jogurtit on pakattu vastuulliseen, helposti kierrätettävään pakkaukseen. Kartonkinen kippo menee kartonkikeräykseen ja alumiinikansi metallinkeräykseen.

Lue lisää Arla Got Guts? -tuotteista

Lisätietoja:

Kati Janhunen
Brand & Category Manager, Arla Oy
kati.janhunen@arlafoods.com
+358 50 502 8351

Sirpa Rinne
Viestintäjohtaja
sirpa.rinne@arlafoods.com
+358 400 685 975

Arla Oy: Olemme paikallinen maitoalan suunnannäyttäjä ja rehti kumppani niin tuottajille kuin asiakkaille. Tarjoamme kuluttajille luonnollisia makuja Suomesta ja maailmalta päivän jokaiseen hetkeen. Meillä työskentelee 350 henkeä ja liikevaihtomme oli 327 miljoonaa euroa vuonna 2018. Yrityksemme kuuluu kansainväliseen Arla Foods -konserniin, jonka tavoitteena on olla hiilineutraali meijeri vuoteen 2050 mennessä. Me Suomessa aiomme saavuttaa tavoitteen etuajassa. Arla Suomi -yhteistyöryhmään kuuluu 10 yhteistyömeijeriä ja 500 maidontuottajaa eri puolilla Suomea. www.arla.fi

Written By

Sirpa Rinne
Ensisijainen

Sirpa RinneViestintäjohtaja

Lataa Images & Videos