Uutiset

Globaali talousmedia Business Insider innostui suomalaisesta AR-toteutuksesta

Modules.WebCore.Models.ViewModels.Layout.MultilineHeadingViewModel

Arlan maitotölkkeihin tänä syksynä asumaan muuttanut Aamu-kissa on saanut myös maailmalla median pyörryksiin. AR-teknologian, eli lisätyn todellisuuden, avulla interaktiivinen kissa hyppää maitotölkistä pöydälle leikkimään ja oppii lopulta myös ammumaan kuin lehmä. Maailman suurimpiin talousmedioihin lukeutuva, Business Insider, noteerasi uuden ennennäkemättömän toteutuksen pohjoismaisessa julkaisussaan.

Kyseessä on Arlan ensimmäinen AR-toteutus Suomessa. Maito kuuluu monen perheen jokaiseen päivään ja voi siitä syystä joutua sivurooliinkin. Toteutuksen kautta Arla haluaa nostaa maitopurkin ansaitsemalleen paikalle ja herättää maidonjuojat keskustelemaan maidosta ja sen alkuperästä.

”Tavoitteemme on ilahduttaa maidon ystäviä ja tarjota jotain uutta ja jännittävää perheiden maitohetkiin”, kertoo Tomi Sirén, Arlan digitaalisen markkinoinnin päällikkö. ”Jos Aamu-kissa saa perheen pienet ja miksei isommatkin hyvälle tuulelle, niin olemme osuneet tavoitteeseemme”, hän jatkaa.

Arla Suomen visio on, että jokaisessa tuotteessa on tulevaisuudessa elämyksellinen lisätyn todellisuuden osa. ”Haluamme tuoda geneeriseen tuotekategoriaan tarinankerronnallista lisäarvoa uutta teknologiaa hyödyntämällä”, toteaa Sirén.

Aamu-kissan kanssa pääsee leikkimään lataamalla Arilyn-sovelluksen sovelluskaupasta ja osoittamalla puhelimella Arlan maitotölkkiä, jossa on Aamu-kissan kuva.

Lisätietoa:

Tomi Sirén

Head of Digital

tomi.siren@arlafoods.com

+358 40 517 9535

Written By

Sirpa Rinne
Ensisijainen

Sirpa RinneViestintäjohtaja