HELPPO VÄLIPALA TUO TEHOA TYÖPÄIVIIN

Miten pysyt hyvässä vireessä koko pitkän työpäivän? Resepti täyden potentiaalisi hyödyntämiseen voi olla niinkin yksinkertainen kuin joustava ruokavalio, joka sisältää sopivasti luonnollisia ja terveellisiä välipaloja. Terveellinen helppo välipala saattaa olla ratkaisusi kiireiseen päivään.

VÄLTÄ LOUNAAN JÄLKEINEN VÄSYMYS

Kiireisinä päivinä energiataso usein laskee ja keskittymiskyky heikkenee. Valitse viidennen kahvikupillisen tai sokeriherkun sijaan ravitseva ja helppo välipala, kuten smoothie, niin pysyt hyvässä vireessä koko päivän.

VÄLIPALA TUO LISÄÄ TEHOA TÖIHIN

Syö vain silloin, kun olet nälkäinen. Joskus voi kuitenkin käydä niin, että aterioiden väli venyy liian pitkäksi ja alkaa väsyttää. Energiataso laskee, ja keho alkaa kaivata lisää polttoainetta. Silloin kannattaa täydentää aterioita pienellä helpolla välipalalla, joka antaa lisää energiaa ja tuo lisää tehoa työn tekemiseen. 

LISÄÄ ENERGIAA MIELELLE, MIELIALALLE JA AIVOILLE

Terveellinen välipala aterioiden välillä auttaa pitämään energiatason tasaisena ja mielialan hyvänä koko päivän ajan. Jos olet aina väsynyt lounaan jälkeen iltapäivällä, kannattaa syödä pieni ateria kolmen pääaterian välillä, niin energiatasosi pysyy koko ajan sopivana.

Valitse aterioiden välillä kofeiinin ja sokerin sijaan lasillinen vettä ja terveellinen välipala, kuten smoothie tai jogurtti. Välipala, jossa on kauraa ja luonnollisena proteiininlähteenä vähärasvaisia maitotuotteita, on samalla herkullinen ja täyttävä – ja auttaa pysymään hyvässä vireessä koko päivän.

ENNAKOI NÄLKÄ

Jos iltapäivän väsymys iskee joka päivä samaan aikaan, mikset ennakoisi sitä ja pakkaisi mukaan terveellisen sekä helpon välipalan sokerisen herkun sijaan? Kun töissä on pysyttävä tehokkaana, on parasta varmistaa tasaisen hyvä energiataso koko päivän ajaksi.

VALITSE KEVYTTÄ

Helppo välipala voi olla valmis pieni ateria, joka kulkee mukana. Jos avaat sipsipussin, saatat hyvinkin syödä sen tyhjäksi. Valitse siis sopivan pieni, ravitseva ja helppo välipala, joka sisältää kaikkia tarvittavia ravintoaineita.

LISÄÄ ENERGIAA LUONNOLLISESTI

Vettä – kolme ateriaa päivässä – terveellinen aamiainen – proteiinia – välipaloja

Ruokailutottumukset vaikuttavat suoraan siihen, miten hyvin pystymme ylläpitämään energiatasomme pitkin päivää. Muutama terveellinen valinta päivän aikana auttaa pysymään hyvässä vireessä luonnollisesti, ilman turhia energiapiikkejä ja energiatason romahduksia. Ruoka on kehon parasta polttoainetta, ja kolme terveellistä ateriaa päivässä on aina hyvä tapa syödä – etenkin aamiainen on tärkeä.

Juo vettä pitkin päivää äläkä anna nälän kasvaa liian suureksi aterioiden välillä. Terveellinen välipala aterioiden välillä tyydyttää pienen nälän ja antaa keholle terveyden kannalta erittäin tärkeitä proteiineja, kuituja, vitamiineja ja kivennäisaineita.

VÄLIPALAT TÖIHIN, KOTIIN JA MUKAAN MINNE VAIN

Arla&More -tuotesarjan ravitsemuksellisesti täyttävät ja herkulliset puurot, smoothiet ja jogurtit auttavat jaksamaan – koko päivän.

Lue lisää